match, träning och skola

Tisdag spelade vi match ute i det superfina vädret och som pricken över iet så gick vi hem med vinst. 4-0 efter en rätt kaosartad match, välförtjänt. Igår hade vi avslut med kubenprojektet ute på skolgården och på kvällen var jag tillsammans med några andra inbjudna till lokalen där chiliköket en gång var för att brainstorma ideer om vad som skulle kunna göras. Jätteintressant och tror att om det verkligen går så kommer det att blir superbra! Imorgon är det äntligen fredag, ser fram emot en massa tid i solen, lite slappartid och hemmakvälls godis. Kram

hemma igen #PK16

Vill nästan grina, är nu hemma från fina Malmö. Saknar värmen, den fina miljön och umgänget. Tackar UngMedia igen för allting och kan lugnt säga att man inte besökt Malmö för sista gången. Nu är det tillbaka till verkligheten, gick på engelskan innan jag drog hem och ikväll lär det bli en väldigt lugn kväll med tanke på de få timmarna av sömn nätterna som varit.

Turning torso #PK16

Idag fick vi lite sovmorgon och sen redovisat det vi fick ihop under gårdagen. Har även, med tanke på dom 25 plusgraderna utomhus, spenderat en hel del tid ute i solen. Har inte gjort mycket annat under dagen utan sagt hejdå till dom som lämnade nu idag och ätit middag här på hotellet med gänget som åker hem imorgon.

Efter middagen väntade en sightseeing runt i Malmö av Maurits.

First stop Turning torso.

Sen strosade vi igenom ett superhäftigt bostadsområde som ledde ut mot havet.

Otroligt fina lägenheter mot vattnet, hade kunnat tänka mig något liknande i framtiden.

Fina agge i solnedgången.

Turistade sönder, fina vi.

Avslutade våran rutt på Burger King och imorgon tar vår resa sorgligt nog slut. Malmö var verkligen över förväntningarna och är mer nöjd. Tackar UngMedia för dessa otroligt fina dagar men även mina fina kompanjoner. Kommer kunna leva ett bra tag på denna resa. Ses imorgon Piteå

MALMÖ #PK16

Efter en hel del strul igår så kom vi tillslut fram vid tio tiden. Checkade in, åt lite och somnade där vid ett.

Imorse åt vi frukost vid åtta och började promenera till Garaget där vi skulle ha själva "huvudkontoret".

( Verkligen så fina busskurer efter vägen )

Vi fick där lyssna på föreläsningar och hade en liten snabb utbildning i civilkurage

Sedan vid halv ett gick vi vidare för att testa, enligt Maurits, Malmös bästa falafel. Nu har jag inte smakat varje falafel i hela Malmö men det var otroligt gott.

Efter falafelrullen landat i magen så gick vi vidare mot en manifestation på Stortorget där vi skulle börja medieproducera.

Fina Agnes och Pontus

(hittade jättefina graffittiväggar, bästa bästa vi)

Jätteintressant men lång dag.  Imorgon avslutar vi våra projekt och har vi tur så kanske vi hinner iväg till Emporia och även kolla på Turning torso. Godnatt

MALMÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Om tre och en halvtimme kommer taxin och hämtar upp oss för vidarebefodring till Luleå airport. Gissa varför, Jag Pontus Niklas Agnes och Jonathan ska till MALMÖ!! Presskonferens med ungmedia väntar och det ska bli riktigt kul. Ses måndag kära vänner.

snabbspol

Jullan har tagit moppekort som vi firade med maxmat, har haft mig en härlig fredag i skolan med sol och dansföreställning. Till middag hade vi ett presentkort att förbruka så det blev mat på Bishops kvällen avslutades sedan hemma hos Tom med härligt umgänge. Kramis

Årets första

Skaffat lårkaka på idrotten, tappat bort min iphoneladdare och ätit årets första mjukglass. Till middag blir det maxmat och ikväll pluggar jag. Om tio dagar åker vi till Malmö och om trettiosju dagar är det sommarlov så trots en massa skolarbeten kvar så hjälper det då till att motivera. Kram

Långhelgen

I onsdags efter att vi slutat skolan så drog jag, Tom och Jacke iväg till Järvträsk.

Torsdag pimplade och solade vi på dagen

Spelade kubb och grillade hos Nils på kvällen.

Fredag tog vi bilen och for iväg och lunchade på ett jättefint ställe. Minns ej vad det hette. Vi bara mådde och sen bar det av hemåt. Efter middagen vid halv sju tiden kom sen David och resten av Toms familj så då var det bara att samsas om kvadratmeterna.

På kvällen for vi och kollade spökhus och spelade ännu mer kubb.

Lördag var vi i brist på aktiviteter men tog tillsist beslutet att åka och grillade marshmallows på ytterligare ett ställe. Bara var.

Till middag hade Toms mamma gjort pizza i bagarstugan, otroligt gott. Avslutade även denna kväll med kubbturnering.

Söndag for vi tillbaka på stället vi var på lördagen och åt lunch. Solen sken lite svagt genom molnen med det var ordentligt varmt i luften så riktigt skönt. Vid fem kom vi hem rätt slutkörda. Otroligt bra helg och verkligen tacksam att vädret var på våran sida.

Luleå, Sweden

Elsa hade fyllt år så då hade hon födelsedagskalas idag. Testade deras nya hoverboard, åt golunch, spelade badminton och bara mös i solen. For sen en snabbis till Storheden och lyckades hitta mig en blus för endast 50 kronor så den fick följa med. Avslutade med middag på Subway då familjen johansson inte kunde hålla sig tills vi kom hem.

valborgsmässoafton

Firade in våren med ett gäng fina vänner, en eld, grillad korv och marshmallows. Så som det ska vara.